Катализаторът представлява каталитичен конвертор разположен в изпускателната система на всички съвременни моторни превозни средства. Неговата цел е да превърне вредните за околната среда отработени газове, получени при цикъла изгаряне в двигателя, в безвредни вещества като въглероден диоксид, азот и водни пари. Катализаторът съдържа керамика или неръждаема стомана, метална матрица (субстрат), предмет на покритие, съдържащи катализатори, платина, паладий и родий. При повишена температура тези катализатори предизвикат реакции, които окисляват и намаляват замърсителите.
Какво е катализатор?
Катализаторът е устройство, разположено в изпускателната система на всички съвременни моторни превозни средства. Това е важен фактор в пречистването на изгорелите газове, процес, който намалява изхвърляните в околната среда вредни емисии от моторни превозни средства. Неговата функция е химически да промени вредните замърсители,така че максимално да се намали вредния ефект върху околната среда.
Какви са замърсителите?
Тези замърсители включват въглероден оксид, въглеводороди, азотни оксиди, карбон монооксид и др. Катализатрорът химически променя тези газове в безвредни вещества, като въглероден диоксид, азот и водни пари.
Как работи Каталитичният конвектор
Вътрешната структура на каталитичния конвертор представлява монолитна структура керамика или неръждаема стомана, покрита с тънък слой благородни метали като платина,паладий и родий. Монолитният блок се състои от много финни канали, през които минават газовете. Преминавайки през питата, отработените газове взимодействат химически с благородните метали. Този процес започва при достигане на 250° -300°С . Оптималната работна температура е от 300°С до 900°С.
exhaust.euro07
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder