21 Eylül 2013 Cumartesi

Какво е банер?

Какво е банер?


Какво е уеб банер?
(от английски: banner - знаме, флаг, транспарант)
Рекламен формат, който се разпостранява в World Wide Web. Уеб банерът е форма на реклама, който се вгражда в сайт. Това е графично изображение с рекламна цел, служи за привличане на потенциални клиенти или за формиране на имидж.
Предназначение
Този вид онлайн реклама е предназначен за вграждане в уеб страници, може да бъде статичен или анимиран. Размерите на банера се определят в пиксели (px) и могат да бъдат статични и анимирани.
Цел на банера
  • Да привлича вниманието
  • Да предизвика вниманието и да събуди интерес към рекламирания продукт / услуга
  • Да подтикне към преминаване на сайта
  • Да подтикне към действие - закупуване на продукта или услугата
Технология
Технологията на изработка може да бъде различна: GIF, JPG, Flash, HTML.
  • Gif форматът и JPG (растерна графика) се използват за изработка на статични банери - без движение.
  • Gif анимация (растерна графика) - ефектът на движение се постига чрез редуване на няколко кадъра с изображения растерна графика
  • Flash технология - това е векторна графика, което позволява да се постигнат анимирани ефекти при малка тежест на банера. Тази технология позволява и използването на звук.
  • HTML банерите позволяват банера да съдържа динамично съдържание - база данни, те могат да съдържат и снимка или графика.
Връзки на банера
Банерите съдържат линк, който най-често води към началната страница на сайта на компанията или към Промоционална страница, създадена специално за целта на кампанията.
Размери на банера
Размерите на банерите се определят в пиксели (pixel или px). Pixel - от английски: Pixel, от Picture element).
Пикселът е най-малката мерна еденица, която изгражда цифровите изображения.
pixel
banner-sz
Съдържание на банера
Банерът може да съдържа лого на фирмата, снимки, графика, полезна информация. Важно е текста да е максимално кратък и да предизвиква интереса на аудиторията.
Тежест на банера
Това е много важна характеристика на банера. Повечето сайтове и портали имат регламентирани изисквания за маскималната тежест на банерите, които ще се поставят. Колкото е по-голяма тежестта на банера, толкова по бавно ще се зарежда той. Ако банерът се зарежда твърде дълго намалява вероятността да бъде видян, затова този параметър е от особено значение за ефективността на банера. Най-често тежестта на банера се измерва в килобайтове (kB)
Параметри за измерване на ефективността на банера
  • На импресия - брой показвания на банера
  • На клик - брой натискания на банера

  • CTR (click through ratio) - Това е съотношение, изразено в проценти между броя показвания на рекламната форма и броя кликвания върху нея. Колкото е по-голяма тази стойност, толкова по-ефективен е банерът. Например, CTR = 10 % означава, че на всеки 100 показвания на банера се падат 10 прехода към рекламирания от него уебсайт. По-малката стойност свидетелства, че дадената банер реклама не е удачна.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder